• Kraje
    • Praha
    • Jihomoravský kraj
    • Jihočeský kraj
    • Karlovarský kraj
    • Kraj Vysočina
    • Královéhradecký kraj
    • Liberecký kraj
    • Moravskoslezský kraj
    • Olomoucký kraj
    • Pardubický kraj
    • Plzeňský kraj
    • Středočeský kraj
    • Ustecký kraj
    • Zlínský kraj
  • Dopravní nehody
  • Policie
  • Hasiči
  • Záchranáři
  • Podcast
  • Příběhy
  • Video
České krimi
  • Kraje
    • Praha
    • Jihomoravský kraj
    • Jihočeský kraj
    • Karlovarský kraj
    • Kraj Vysočina
    • Královéhradecký kraj
    • Liberecký kraj
    • Moravskoslezský kraj
    • Olomoucký kraj
    • Pardubický kraj
    • Plzeňský kraj
    • Středočeský kraj
    • Ustecký kraj
    • Zlínský kraj
  • Dopravní nehody
  • Policie
  • Hasiči
  • Záchranáři
  • Podcast
  • Příběhy
  • Video
No Result
View All Result
  • Kraje
    • Praha
    • Jihomoravský kraj
    • Jihočeský kraj
    • Karlovarský kraj
    • Kraj Vysočina
    • Královéhradecký kraj
    • Liberecký kraj
    • Moravskoslezský kraj
    • Olomoucký kraj
    • Pardubický kraj
    • Plzeňský kraj
    • Středočeský kraj
    • Ustecký kraj
    • Zlínský kraj
  • Dopravní nehody
  • Policie
  • Hasiči
  • Záchranáři
  • Podcast
  • Příběhy
  • Video
No Result
View All Result
CeskeKrimi.cz
No Result
View All Result
Home Zpráva dne

Nejen opavské policisty a kriminalisty trápí podnapilí cyklisté a jejich dopravní nehody

České krimi by České krimi
23. 5. 2020
in Zpráva dne
0
Přízrak kočárkáren dopaden
0
SHARES
8
VIEWS
Sdílejte na FacebookuSdílejte na Twitteru

Policisté ze Skupiny dopravních nehod Dopravního inspektorátu Územního odboru Policie České republiky v Opavě od začátku letošního roku, tedy od 1. ledna do poloviny měsíce května 2020 prošetřovali a prověřovali či nadále prošetřují a prověřují na teritoriu okresu Opava 39 dopravních nehod s účastí cyklistů (třiadvacet osob mužského pohlaví a šestnáct osob ženského pohlaví), z čehož 20 skutků zavinili právě cyklisté. V loňském roce bylo za stejné období těchto případů 31 a v roce 2018 celkem 35. Při kolizních situacích cyklistů v dopravě byla v letošním roce jedna osoba usmrcena (2019 – bez úmrtí, 2018 – tři úmrtí), těžká zranění letos utrpěly čtyři osoby (2019 – tři, 2018 – tři) a lehce bylo v tomto roce doposud zraněno dvaadvacet účastníků silničního provozu v souvislosti s cyklistikou (2019 – 20, 2018 – 20).
Při dopravních nehodách a kolizních situacích v dopravě cyklistů nebo s účastí cyklistů hrál docela podstatnou roli i alkohol. V letošních 39 dopravních nehodách bylo pod vlivem alkoholických nápojů případně pod vlivem i jiných omamných a psychotropních látek či jedů (návykových látek) deset osob, jedoucích a řídících jízdní kolo.

Vzhledem k tomu, že v poslední době jarní a teplé počasí nabádá čím dál víc lidí využívat při své dopravě, ke sportu a k relaxaci jízdní kola, je v této chvíli zajisté nutností připomenout pár základních rad a povinností, jak se chovat v silničním provozu.

Podobné události

Kriminalisté dopadli muže, kteří platili neplatnými bankovkami

Během hodiny přišla o všechny úspory

Vedením účetnictví firmě zpronevěřil miliony

V první řadě by každé jízdní kolo mělo mít vynikající technický stav a mělo by být řádně vybaveno veškerými součástkami, které jsou povinné, jako jsou funkční přední i zadní brzdy, přední odrazka bílé barvy, zadní odrazka červené barvy, oranžové odrazky na obou stranách pedálů a oranžové odrazky na paprscích kol. Doporučuje se mít instalovaný i jasně znějící zvonek, blatníky a kryt řetězu. Za snížené viditelnosti musí být na každém jízdním kole případně na cyklistovi umístěn přední světlomet svítící bíle a zadní svítilna červené barvy nebo „blikačka“. Každé jízdní kolo by mělo být vybaveno i zámkem, které v případě odstavení má zabránit snadnému odcizení tohoto jednostopého dopravního prostředku.

Osoby mladší 18 let nesmí v žádném případě usednout za řídítka jízdního kola bez řádně připevněné helmy či přilby na hlavě, tento ochranný prostředek se však doporučuje všem cyklistům, tedy i dospělým lidem. Děti mladší deseti let nesmějí samotné jezdit na kole po silnici, poněvadž nemají zkušenosti a jistotu na kole, hrozí jim případný pád pod kola vozu nebo střet s automobilem. Děti mladší deseti let tak smějí na silnici pouze za doprovodu osoby starší 15 let. Bez ohledu na věk můžeme jezdit na kole pouze na hřišti, v obytné zóně a na stezce pro cyklisty. Toto místo je nejbezpečnější pro všechny cyklisty a doporučuje se tento prostor při jízdě maximálně využívat.

Samostatnou problematikou je jízda na jízdním kole. Po silnici se jezdí vpravo, vedle sebe nesmí nikdy jezdit dva cyklisté, tito jedou vždy a pouze za sebou. Pokud tomu není jízdní kolo uzpůsobeno, tak jedno kolo je jen pro jednu osobu. Pozor na převážení nákupních tašek a dalšího nákladu v nosiči zavazadel a v košíku, nikdy však tyto věci nepřepravujeme na řídítkách kola.

Co však v posledních létech nejvíce trápí opavské policisty územního odboru Policie České republiky a strážníky Městských policií v Opavě, v Hlučíně, v Kravařích, ve Vítkově a v Budišově nad Budišovkou jsou cyklisté jedoucí pod vlivem alkoholických nápojů nebo jiných omamných a psychotropních látek či jedů. V této chvíli je snad i povinností připomenout, že na osobu sedící za řídítky jízdního kola je pohlíženo obdobně jako na řidiče jakéhokoliv jiného motorového vozidla. Tudíž na výzvu ze strany policistů a strážníků je cyklista povinen podrobit se orientační dechové zkoušce, případně odbornému měření dechovými zkouškami, jakož i lékařskému vyšetření a odběru biologického materiálu (krve nebo moči) ke zjištění, zda v době jízdy není a nebyl ovlivněn výše uvedenými návykovými látkami. Za jízdu v podnapilosti či pod vlivem jiných látek hrozí cyklistovi ve správním řízení příslušného odboru dopravy magistrátu města či městského a obecního úřadu finanční sankce.

Policisté i strážníci se budou i v dalších dnech, týdnech a měsících ve výrazné míře zabývat kontrolami vybavenosti jízdních kol, za snížené viditelnosti i osvětlením jízdního kola a cyklistů a hlavně problematiky požívání alkoholu před nebo při jízdě na jízdním kole!!!

Policisté v této souvislosti připomínají ještě několik dalších pravidel a povinností cyklistů. Než lidé vyjedou po zimním období na první jízdu, měli by své jízdní kolo zkontrolovat a případně odstranit nedostatky, které mohou mít v povinné výbavě. Tato výbava má totiž zajistit cyklistovi bezpečnou jízdu a viditelnost na silnici.

Jízdní kolo musí být vybaveno:

  • zadní odrazkou červené barvy, která může být kombinována se zadní červenou svítilnou,

  • přední odrazkou bílé barvy,

  • odrazkami oranžové barvy na obou pedálech,

  • na paprscích kol nejméně jednou boční odrazkou oranžové barvy na každé straně kola,

  • dvěma na sobě nezávislými účinnými brzdami s odstupňovaným ovládáním brzdového účinku, dětské kolo pro děti předškolního věku vybaveno protišlapací brzdou nemusí být vybavena přední brzdou,

  • volné konce řídítek musí být zaslepeny (zátky, rukojeti apod.),

  • matice nábojů kol musí být uzavřené, nejsou-li křídlové případně rychloupínací.

Výbava kola za snížené viditelnosti:

  • světlomet svítící dopředu bílým světlem, referenční osa světelného toku musí protínat vozovku nejdále 20 m od světlometu,

  • zadní svítilna červené barvy, může být nahrazena svítilnou s přerušovaným světlem červené barvy,

  • zdroj elektrického proudu, který musí svou kapacitou zajistit svítivost předchozích světel po dobu minimálně 1,5 hodiny bez přerušení.

Doporučené vybavení jízdního kola:

  • účinné blatníky,

  • zvonek,

  • kryt řetězu.

Dalším cílem cyklisty, krom správně vybaveného kola, by měla být také samotná bezpečná jízda. K předchozí části o povinné a doporučené výbavě je určitě nutné připomenout povinnost používat při jízdě ochranou přilbu osobám mladším 18 let, doporučuje se však i pro ostatní cyklisty. Riziko úmrtí po pádu bez přilby je 19 x vyšší. Pestrobarevnost cyklistického oblečení zaručí dobrou viditelnost cyklisty, také používáním reflexních prvků se zvyšuje jeho viditelnost a bezpečnost.

Za nevhodné chování cyklisty lze považovat nesprávný způsob jízdy. Jeho místo při jízdě je vždy vpravo a to i na cyklostezce, nutné je dodržovat dostatečný odstup od překážek a předvídavost samotného dění kolem cyklisty. Průjezd zatáčky by měl být takový, aby příčinou vysoké rychlosti nevyjel do protisměru, případně úplně mimo komunikaci. Cyklista by měl být vždy ohleduplný a také předvídavý. Sledovat stav komunikace, vyhýbat se překážkám, přičemž o změně směru jízdy by měl své okolí upozorňovat včas a vhodným způsobem.

K požitku z jízdy přispěje také vhodně naplánovaná trasa. Měla by být přizpůsobena možnostem a schopnostem cyklisty. Silný provoz na pozemní komunikaci s větší frekvencí nákladních vozidel k bezpečné jízdě také zcela jistě nepřispěje. V neposlední řadě by neměl zapomenout na nulovou toleranci hladiny alkoholu při jízdě. V případě kontroly se cyklista pod vlivem alkoholu řeší obdobně jako řidič motorového vozidla.

Tags: kolo
České krimi

České krimi

Přinášíme krimi zprávy z České Republiky, kruté příběhy podle skutečných událostí a nejenom to. Dále u nás najdete podcasty, videa a zpravodajství záchranářů a hasičů a policie. Zpravodajské texty jsou publikovány za spolupráce HZS, Policie a IZS včetně obrazového materiálu.

Related Posts

Kriminalisté dopadli muže, kteří platili neplatnými bankovkami
Černá kronika

Kriminalisté dopadli muže, kteří platili neplatnými bankovkami

18. 1. 2025
Podvodník krade údaje ve firemním počítači
Zlínský kraj

Během hodiny přišla o všechny úspory

20. 12. 2024
Podvodník krade údaje ve firemním počítači
Černá kronika

Vedením účetnictví firmě zpronevěřil miliony

16. 12. 2024
Pátrání na Vysočině
Nejnovější zprávy

Policisté využili ke koordinaci pátrání v terénu aplikaci a systém PÁTRAČ

20. 11. 2022
Zpráva dne

Útok hackerů na počítačové sítě města Olomouce!

13. 4. 2021
Drogy

Na falešné recepty vyzvedávali léky, z nichž pak vyráběli heroin

21. 2. 2021

Partneři

Telefonní čísla pro tísňová volání

150 Hasičský záchranný sbor ČR
155 Zdravotnická záchranná služba
158 Policie ČR
156 Obecní (městská) policie
112 Jednotné evropské číslo tísňového volání

Partneři

  • Reklama
  • Zásady používání Cookies
  • Kontakt

© 2020 CeskeKrimi.cz - aktuální zpravodajství - krádeže, vraždy, dopravní nehody Jsme členem skupiny SuperWeby.cz.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Kraje
    • Praha
    • Jihomoravský kraj
    • Jihočeský kraj
    • Karlovarský kraj
    • Kraj Vysočina
    • Královéhradecký kraj
    • Liberecký kraj
    • Moravskoslezský kraj
    • Olomoucký kraj
    • Pardubický kraj
    • Plzeňský kraj
    • Středočeský kraj
    • Ustecký kraj
    • Zlínský kraj
  • Dopravní nehody
  • Policie
  • Hasiči
  • Záchranáři
  • Podcast
  • Příběhy
  • Video

© 2020 CeskeKrimi.cz - aktuální zpravodajství - krádeže, vraždy, dopravní nehody Jsme členem skupiny SuperWeby.cz.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte. Zásady používání Cookies.