Ve čtvrtek 30. dubna dvacet minut před třináctou hodinou přijali policisté na integrovaném operačním středisku oznámení o dopravní nehodě, která se stala na ulici Rokštejnská v Brtnici. Pětapadesátiletá cyklistka jela se svým kolem ve směru jízdy od centra města a plně se nevěnovala řízení kola. Najela na kamenný obrubník a poté spadla s kolem na komunikaci. Při dopravní nehodě si cyklistka způsobila lehká zranění, se kterými byla vozidlem zdravotnické záchranné služby převezena do nemocnice v Jihlavě. Dechová zkouška na alkohol byla u cyklistky negativní, Cyklistka neměla v době dopravní nehody na hlavě nasazenou cyklistickou helmu. Věc dopravní nehody vyřešili policisté na místě v příkazním řízení.
Na jízdním kole nebo elektrokole vyjíždí v tomto jarním období stále vyšší počet cyklistů. Často ale cyklisté zapomínají na svoji bezpečnost a vyjíždějí na silnice bez řádného vybavení, zejména bez osvětlení jízdního kola. Jsou pak rizikem nejen sami pro sebe, ale především pro ostatní řidiče, kteří cyklistu na silnici spatří na poslední chvíli, kdy už bývá často velice obtížně dokázat na vzniklou situaci adekvátně zareagovat.
Cyklisté jsou jednou z nejohroženějších skupin účastníků silničního provozu. V případě dopravní nehody dochází v naprosté většině případů ke zranění cyklisty. Ten totiž, na rozdíl od řidiče osobního nebo nákladního vozidla, není chráněn karoserií vozidla ani žádným jiným bezpečnostním prvkem. Jediné, čím cyklista může přispět ke své bezpečnosti, je jeho opatrnost, důsledné dodržování pravidel silničního provozu a vhodné oblečení.
Podle zákona o provozu na pozemních komunikacích je cyklista, který je mladší osmnácti let, povinen použít za jízdy ochrannou přilbu. Přilba je to jediné, co v případě pádu na komunikaci nebo při střetu s jiným vozidlem, chrání cyklistovu hlavu. V mnoha případech již cyklistická přilba zachránila jejímu uživateli život. Proto je vhodné používat přilbu i tehdy, pokud je cyklistovi více jak osmnáct let. Riziko dopravní nehody lze také snížit správným vybavením a dobrým technickým stavem jízdního kola. Cyklisté by si měli uvědomit, že je musí být v silničním provozu dobře vidět. Policisté proto v rámci výkonu služby také kontrolují povinnou výbavu jízdních kol. Funkční brzdy na jízdním kole musí být samozřejmostí. Policisté se často setkávají s jízdními koly, která nejsou vybavena odrazkami a v případě snížené viditelnosti ani předepsaným osvětlením. Tito cyklisté zbytečně hazardují se svým zdravím.
Při dopravních kontrolách nebo při šetření dopravních nehod se policisté také setkávají s cyklisty, kteří jsou pod vlivem alkoholu. Ti si zřejmě neuvědomují, že cyklista je řidič nemotorového vozidla, které nesmí řídit pod vlivem alkoholu. Cyklistovi může být za tento přestupek uložena ve správním řízení sankce až do výše 50 000 korun dodržování zásad bezpečné jízdy na jízdním kole se výrazně snižuje nebezpečí úrazů, které hrozí nejen cyklistům, ale i ostatním účastníkům silničního provozu.